Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

Aπεργιακά απαντούν οι λιμενεργάτες στους «επενδυτές», το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση

Αύριο 21 Δεκεμβρίου, ημέρα κατά την οποία κατατίθενται στο ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις ενδιαφερόμενους «επενδυτές», για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, προχωρούν σε 24ωρη πανελλαδική απεργία οι εργαζόμενοι στα λιμάνια όλης της χώρας μετά από σχετική απόφαση της ομοσπονδίας τους ΟΜΥΛΕ. Στην Αθήνα, η απεργιακή συγκέντρωση έχει προγραμματιστεί στις 11.30πμ στην πλατεία Κλαυθμώνος και στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία στο ΤΑΙΠΕΔ. Να σημειωθεί ότι στην κινητοποίηση αυτή θα συμμετέχουν με τρίωρη στάση εργασίας και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Μιλώντας στο Πριν ο Γιώργος Γώγος, γραμματέας της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ, τόνισε ότι «η απεργία της Δευτέρας αποτελεί μια ακόμα αγωνιστική κινητοποίηση ενάντια στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας» και ότι στο μέλλον θα υπάρξει περαιτέρω αγωνιστική κλιμάκωση. Σε σχετική ανακοίνωσή της η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ τονίζει ότι «συνεχίζουν την πολιτική του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας που ειδικά στην περίπτωση των λιμανιών είναι υγιείς, κερδοφόρες και στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις». Καταλήγει δε επισημαίνοντας ότι μπροστά σε αυτή την πολιτική, μόνος δρόμος για τους λιμενεργάτες στον ΟΛΠ είναι η συνέχιση των αγώνων μας ενάντια στην απαξίωση του λιμανιού και στο ξεπούλημα της βασικής πύλης της χώρας».
Όπως εξήγησε στο Πριν ο Γ. Γώγος, το ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά θα έχει σοβαρές συνέπειες όχι μόνο για τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ αλλά και για όλο τον ελληνικό λαό που είτε χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του είτε καταναλώνει τα αγαθά που προωθούνται στην αγορά αφού πρώτα έχουν εισέλθει στη χώρα από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού. «Το πρώτο ζήτημα αφορά τη δημιουργία ενός μεγάλου ιδιωτικού μονοπωλίου το οποίο θα καθορίζει την τιμολογιακή πολιτική του με βάση το μέγιστο κέρδος, χωρίς να λογοδοτεί σε κράτος ή κυβέρνηση». Όπως εξηγεί με βάση την εμπειρία της Κόσκο, «ήδη τα εμπορεύματα που διέρχονται μέσα από το ΣΕΜΠΟ που ελέγχει η Κόσκο κοστίζουν 30% πιο ακριβά σε σχέση με την εποχή πριν από την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ, όπως έχει καταγγείλει το Επιμελητήριο Πειραιά». Και όπως είναι προφανές, αυτή η αύξηση κόστους μετακυλιέται πάντοτε στον τελικό καταναλωτή. Αλλά σοβαρές θα είναι και οι συνέπειες στους επιβάτες των ακτοπλοϊκών γραμμών, καθώς τα δρομολόγια, οι γραμμές, οι αποβάθρες που θα αφορούν τα επιβατηγά πλοία μπορεί να τροποποιηθούν ριζικά, με βάση το κέρδος και όχι την εξυπηρέτηση των επιβατών. Το ζήτημα των εργασιακών σχέσεων για χιλιάδες εργαζόμενους στα λιμάνια όλης της χώρας είναι άλλη μια παράμετρος. Να σημειωθεί ότι με βάση τις συνθήκες εργασίας στον προβλήτα ΙΙ που είναι υπό τη διαχείριση της Κόσκο δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις, οι μισθοί έχουν κατρακυλήσει στα 700 ευρώ, ενώ αποτελεί τον μοναδικό προβλήτα στην Ευρώπη που δεν αναγνωρίζονται συνδικαλιστικά δικαιώματα, καθώς και δυνατότητα σύναψης ΣΣΕ!
Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε και μια ακόμα συνάντηση της ΟΜΥΛΕ και των σωματείων του ΟΛΠ με τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, στο πλαίσιο παράστασης διαμαρτυρίας των εργαζόμενων, με την οποία οι εργαζόμενοι έθεσαν στον υπουργό την αντίθεσή τους στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Αυτό που απαίτησαν τα συνδικάτα είναι να αποσυρθούν οι δύο διαγωνισμοί και να πραγματοποιηθεί ουσιαστικός διάλογος με βάση άξονες όπως διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων κ.α. Ο υπουργός απάντησε ως … Πόντιος Πιλάτος, ότι η πώληση των λιμανιών δεν είναι πολιτική της κυβέρνησης, αλλά την υπηρετούν ως επιβολή υπέρτερων μνημονιακών δυνάμεων, όπως δημοσιοποίησαν σε ανακοίνωσή τους τα σωματεία.
Ωστόσο και η μεθόδευση του ξεπουλήματος είναι ενδεικτική των προθέσεων της κυβέρνησης και των δανειστών προϊσταμένων της. Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μπορεί, σύμφωνα με τον νόμο, να είναι αποκλειστικό θέμα του ΔΣ του ΟΛΠ και του ελληνικού Δημοσίου, ωστόσο το «παιχνίδι» στήνεται «στα μυστικά» από το ΤΑΙΠΕΔ. Επίσης, με τη σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ (2008), η Κόσκο υποχρεώνεται να καταβάλλει στον ΟΛΠ ετήσιο χρηματικό αντάλλαγμα ανερχόμενο για το 2016 σε 39 εκατ. ευρώ, που φτάνει μετά το 2021 τα 100 εκατ. ευρώ. Τότε (2008) ο ΟΛΠ ελεγχόταν πλήρως από το Δημόσιο. Εντελώς στο σκοτάδι παραμένει το ερώτημα εάν μετά το ξεπούλημα, ο νέος ιδιοκτήτης θ συνεχίσει να πληρώνει αυτό το αντάλλαγμα…
Να σημειωθεί ότι οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών και στη συνέχεια ενός επιπλέον 16% του Οργανισμού είναι η κινεζική Κόσκο, η δανική APM Τέρμιναλς και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
πηγή:prin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου