ΔΥΝΑΜΩΣΤΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ: Η ΝΕΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΚΡΑΤΙΑ
Τα σύννεφα του πολέμου πυκνώνουν στην περιοχή μας, στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η αστική τάξη της χώρας μέσω του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ έχει επιλέξει να προσδεθεί στο άρμα των Αμερικάνων ακόμα στενότερα από το παρελθόν.
“Eίμαι επίσης υπερήφανος που το λέω ότι η φιλία μεταξύ της Ελλάδας και των ΗΠΑ δεν υπήρξε ποτέ ισχυρότερη. Έχουμε φθάσει σε μια πολύ ειδική χρονική στιγμή στις διμερείς μας σχέσεις. Και στις δύο πλευρές οι κυβερνήσεις μας έχουν δεσμευτεί στην οικοδόμηση αυτής της δυναμικής”.Αμερικανός πρέσβης ΤζέφριΠάιατ, 2018 (ΣΥΡΙΖΑ).
Ακόμα στενότερη είναι η συνεργασία με τους Ισραηλινούς σφαγείς των Παλαιστινίων. Η νέα μεγάλη ιδέα των ΑΟΖ και των αγωγών θα γεννήσει μια νέα μικρασιατική καταστροφή όταν οι Αμερικάνοι μας εγκαταλείψουν, όπως έκαναν με τους Κούρδους, ή γίνει οικολογικό ατύχημα.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: ΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΔ
Στο εσωτερικό της χώρας, προχωρούν οι περικοπές και η ιδιωτικοποίηση σε παιδεία-υγεία-ασφάλιση, προωθείται η ιδιωτικοποίησησε ΔΕΗ,νερό, ΕΛΠΕ,Ανώτατη Εκπαίδευση.
Έχουμε ένταση του αυταρχισμού και του δόγματος ΝΟΜΟΣ και ΤΑΞΗ. Εκκενώνονται στέγες προσφύγων, η αστυνομία μπαίνει στα πανεπιστήμια, αστυνομοκρατία στα Εξάρχεια, ΑΣΣΟΕ κλπ.Στα στρατόπεδα συγκέντρωσης συνθλίβονται και πεθαίνουν οι πρόσφυγες/μετανάστεςτου Δ΄ Ράιχ που εκδιώχνονται ως σκουπίδια από τις πατρίδες τους.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ:ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ
- Αναγνωρίστηκαν ως ισότιμα μετα Ελληνικά ΑΕΙταψευδοπανεπιστήμια του εξωτερικού, που νομιμοποιούν τα πτυχία των εδώδιμων κολλεγίων παρακάμπτοντας έτσι το σύνταγμα.
- Πλήρης ιδιωτικοποίηση των μεταπτυχιακών σπουδών με ταυτόχρονη υποβάθμιση των προπτυχιακών.
- Αλλαγές στα «πρότυπα σχολεία της αριστείας», με το ωρολόγιο πρόγραμμα μέχρι και το ωράριο εργασίας του εκπαιδευτικού να καθορίζονται με Υ.Α., έχοντας ως στόχο να καθιερωθεί ένα πειραματικό ή πρότυπο ανά νομό ή διεύθυνση.
- Καθώς οικοδομείται το «σχολείο της αγοράς», επίκεινται νέες αλλαγές σε αντιδραστική κατεύθυνση:το «Νέο Λύκειο» των λίγων κι εκλεκτών σε εφαρμογή, με συντηρητικές αναδιπλώσεις στα γνωστικά περιεχόμενα (Ιστορία, Θρησκευτικά), με εθνικό απολυτήριο, διπλές εξετάσεις στο τέλος της Γ΄ Λυκείου, τράπεζα θεμάτων, η προετοιμασία για αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας με «προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, το ΕΠΑΛ της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης, οι αλλαγές στις εκπαιδευτικές δομές, στην επιλογή στελεχών. Παράλληλα, η ενίσχυση των ταξικών φραγμών στη Β/βάθμια και η επιδιωκόμενη μεγάλη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ (βάση του 10 κλπ.), θα συνδυαστούν, μετά την κατάργηση του ασύλου(βλέπε ΑΣΣΟΕ), με νομοθετήματα για το Πανεπιστήμιο-επιχείρηση.
- «Αυτονομία και διασύνδεση με την αγορά εργασίας» είναι ο κοινός τόπος των Εκθέσεων της ΕΕ, του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ, και μαζί με την «αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, τη μείωση του μισθολογικού κόστους και τη γενικευμένη αξιολόγηση στην εκπαίδευση», αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια τις μόνιμες κατευθυντήριες γραμμές του νεοφιλελευθερισμού και σημαίνουν σπάσιμο του ενιαίου στην κρατική χρηματοδότηση και τη μετατροπή του Δημόσιου Σχολείου σε εμπορευματοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη ζώνη.Ειδικά για την αξιολόγηση, η κυβέρνηση της ΝΔ σχεδιάζει ναπατήσει και πάνω στο ήδη ψηφισμένο πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ για να προωθήσει, εκτός από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των στελεχών, την αξιολόγηση του συνόλου των εκπαιδευτικών.
- Η μείωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά 19.000 από το 2009, λόγω συνταξιοδότησης, θανάτων κ.ά. δείχνει το τεράστιο πρόβλημα με τα κενά και τις χιλιάδες χαμένες ώρες που έχουν δημιουργήσει όλες οι κυβερνήσεις.
- 26,6% μείωση των δαπανών για την παιδεία,που σπρώχνει το σχολείο στην επαιτεία των χορηγών.
- 40% μείωση στους μισθούς των περισσότερων εκπαιδευτικών από το 2010 ως σήμερα και ταυτόχρονη υπερφορολόγηση.
- Αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, μείωση συντάξεων, εξάχνωση των επικουρικών μέσω ιδιωτικοποιήσεων και απόσυρση του δημοσίου.
- Αδιοριστία για τους αναπληρωτές. Η κυβέρνηση προσλαμβάνει αστυνομικούς αντί για δασκάλους, μαρτυρώντας έτσι τις προθέσεις της για τη νεολαία. Ακόμα περιμένουμε και αυτές τις πενιχρές προσλήψεις της ειδικής αγωγής.
- Βίαιη απομάκρυνση των προσφυγόπουλων από τα σχολεία μέσω αστυνομικής εκκένωσης των καταλήψεων.
- Εντατικοποίηση της εργασίας-απλήρωτη εργασία.Όπως ζητάει το υπουργείο και ο ΔΔΕ, πρέπει ο καθηγητής να κάνει εφημερίες, να παίρνει τηλέφωνα έναν-έναν τους απόντες, να στέλνει sms, να «κρατάει τα παιδιά» όταν απουσιάζει συνάδελφος, να ενημερώνει το myschool, να κάνει συμβούλια τάξης όποτε ένας μαθητής συμπληρώσει τις 5 ωριαίες, να κάνει συλλόγους εκτός διδακτικού ωραρίου, να οργανώνει δράσεις και προγράμματα. Να πηγαίνει εκδρομές όπου θα δουλεύει απλήρωτος επί 24ώρου βάσεως με κίνδυνο να πάει φυλακή, πληρώνοντας από την τσέπη του τη διατροφή του και αντιμετωπίζοντας μερικές φορές την ειρωνία των μαθητών που του πληρώνουν τα εισητήρια-διαμονή.Να συμπληρώνει ωράριο σε 2-3 ή και 5 σχολεία χωρίς οδοιπορικά ή μείωση ωραρίου. Να πληρώνει από την τσέπη του τη μετακίνηση όταν τον καλεί ο συντονιστής για επιμόρφωση, που πάντα γίνεται χωρίς δαπάνη για το δημόσιο όπως και οι εκδρομές. Να είναι για χρόνια σε σχολείο μακριά από το σπίτι του γιατί δεν γίνονται διορισμοί.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ;
Ο αγώνας των αναπληρωτών και όλου του μαχόμενου κινήματος το 2018 έφεραν τη μη εφαρμογή του προσοντολόγιου, την άδεια ανατροφής για τις αναπληρώτριες. Μπορούμε και περισσότερα!Να ξεπεράσουμεαυτή την ΟΛΜΕ(πλειοψηφία ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ), αλλά όχι με αυτή την ΕΛΜΕ! Η τελευταία εισήγηση της ΟΛΜΕ, πουσυμφωνεί με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (πρώτος κρίκος της αλυσίδαςκαι νέου γύρου διαθεσιμοτήτων) ευτυχώς δεν πέρασε, αλλά όχι από τη δική μας ΕΛΜΕ.Δεν οργανώνουν τον αγώνα, δεν προωθούν τον συντονισμό, λειτουργούν γραφειοκρατικά με ολιγόλογες ανακοινώσεις.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ
Με βάση την Πρόταση Αγώνα των Παρεμβάσεων στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ που υπερψηφίστηκε και από το ΠΑΜΕ και από άλλες αγωνιστικές δυνάμεις,καλούμε τον κλάδο σε ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣαπό τώρα και ως τις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου γιατί οι κίνδυνοι για τη δραματική συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου αυξάνουν επικίνδυνα. Επιτέλους,τώρα η ΟΛΜΕ με άλλο συχετισμό των ΕΛΜΕ και συμμετοχή των εκπαιδευτικών, θα αναγκαστεί να ξεπεράσει τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να αντιδρά πιο αγωνιστικά, πιοπρογραμματισμένα και πιο αποτελεσματικά.
- Προτείνουμε την οργάνωση μαχητικής, αποφασιστικής κινητοποίησης άμεσα,απαιτώντας την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς ενάντια στο προσοντολόγιο.
- Aγωνιζόμαστε κλαδικά και διακλαδικά για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.Κανείς με μισθό και σύνταξη κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά. Επαναφορά του 13ουκαι 14ου μισθού, του Μ.Κ. και του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Κλαδική σύμβαση εργασίας.
- Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπείς συντάξεις (ίσες με τον μισθό) σε όλους τους εκπαιδευτικούς στα 30 χρόνια υπηρεσίας και χωρίς όριο ηλικίας. Αυξήσεις τώρα!
- Πολύμορφες δράσεις, εκδηλώσεις, ενημερώσεις με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ενάντια στο Νέο Λύκειο του Γαβρόγλου και το ΕΠΑΛ της μαθητείας και της κατάρτισης.Να καταργηθεί ο ν.4610/19.
- Με βάση τις αποφάσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ ενάντια στην αξιολόγηση, σταματούμε την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησηςτης σχολικής μονάδας, υλοποιώντας την απεργία-αποχή.Επίσης, με απεργία-αποχή σταματάμε κάθε νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΠΑΙΘ για τη λεγόμενη αυτονομία των σχολικών μονάδων. Απαιτούμε από τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ να κηρύξουν απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.
- Όλα τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών στο σχολείο!Αγωνιζόμαστε με πρωτοβουλίες των σωματείων μας για την άμεση λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής και την πλήρη στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς, ώστε να ικανοποιούνται επαρκώς οι ανάγκες.
- Καλούμε τον κλάδο σε ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣαπό τώρα και ως τις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου, γιατί οι κίνδυνοι για τη δραματική συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου αυξάνουν επικίνδυνα. Επιτέλους,τώρα η ΟΛΜΕ οφείλει να ξεπεράσει τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να αντιδράσει αγωνιστικά, προγραμματισμένα και αποτελεσματικά.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΧΑΪΑ
- Να δοθούν οι οργανικές επί θητεία που τα τελευταία χρόνια αρνείται ο ΔΔΕ.
- Τα κενά από συνταξιοδότηση να δίνονται την ίδια χρονιά και όχι την επόμενη.
- Οι τοποθετήσεις-διαθέσεις να γίνονται έτσι ώστε να παίρνει ο καθηγητής τα οδοιπορικά που δικαιούται.
- Κανένας σε δύο σχολεία την ίδια μέρα.
- Δεν κάνουμε φύλαξη μαθητών στα κενά, όχι στον υπερβάλλοντα ζήλο πολλών διευθυντών και της διεύθυνσης.
- Ενημερώσεις συντονιστών να γίνονται με άδεια απουσίας για όλη την ημέρα,διαφορετικά να πληρώνονται οδοιπορικά.
- Να μη στέλνονται δύο καθηγητές εκεί όπου υπάρχει κενό για ένα ολόκληρο.
- Ώρες γραμματειακής υποστήριξης σε όλα τα σχολεία για να αντιμετωπιστούν τα πολλαπλά καθήκοντα που διαρκώς μας ανατίθενται.
- Αποζημίωση των εκτός έδρας και των οδοιπορικών σε όλες τις εκδρομές.
- Διαφάνεια στη στελέχωση της διεύθυνσης και του βαθμολογικού.
- Όσοι πηγαίνουν σε άλλο/α σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου να δικαιούνται μείωση διδακτικού ωραρίου τόσες ώρες όσα και τα επί πλέον σχολεία, έως ότου επανέλεθει η αποζημίωση (μισή υπερωρία για κάθε επί πλέον διδακτική ώρα, όπως προμνημονιακά).
Η Εκπαιδευτική Παρέμβαση δεν σταματάνα συμμετέχει ενεργά στο ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ έστω και χωρίς ψήφο, να ενημερώνει τα σχολεία, να δείχνει τους στόχους και να προτείνει μορφές αγωνιστικής κατεύθυνσης.
Έγινε φανερό πλέον τι έχασε το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐαςμε την αλλαγή συσχετισμού και την πρόσκαιρη απουσία της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης απ’ αυτό, τον δυναμισμό του.Η ροπή στην απλή διαχείριση, η έλλειψη οριζόντιου συντονισμού με τα σωματεία της περιοχής, η αποδοχή των κυβερνητικών επιλογών επί της ουσίας (π.χ. αξιολόγηση/αποτίμηση και η έλλειψη αντίστασης στη θεώρηση των σωματείων ως επιχειρήσεων με ό,τι συνεπάγεται φορολογικά και ελεγκτικά) χαρακτήρισαν τη λειτουργία του.
Ψηφοδέλτιο ΕκπαιδευτικήςΠαρέμβασης
Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας (Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Συσπειρώσεις – Κινήσεις Δ.Ε.)
Για το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας
Αγγελοκωστόπουλος Ευάγγελος, ΠΕ03, 10ο Γυμν. Πάτρας
Αηδονίδης Ηλίας, ΠΕ08, Μουσικό Σχολείο Πάτρας
Κατσιγιάννη Ευδοκία, ΠΕ05, Απόσπαση Α/Βάθμια Αχαΐας
Κουλουριώτη Ειρήνη, ΠΕ04.04, 4ο ΓΕΛ Πάτρας
Κουμπούρα Μαρία, ΠΕ05, Απόσπαση Α/Βάθμια Αχαΐας
Λύκος Επαμεινώντας ΠΕ03, 1ο ΓΕΛ Πάτρας
Μαλλή Ουρανία (Ράνια), ΠΕ03, Γυμνάσιο – Λ. Τ. Φαρών
Μπαλάνος Γεώργιος, ΠΕ04.04, 12ο ΓΕΛ Πάτρας
Μπελερή Κωνσταντίνα, ΠΕ02, 7ο ΓΕΛ Πάτρας
Μπούρδαλας Παναγιώτης, ΠΕ04.01, Γυμν. – Λ.Τ. Χαλανδρίτσας
Ντίρλης Αθανάσιος, ΠΕ06, 7ο Γυμν. Πάτρας
Σαμπαζιώτης Διονύσιος, ΠΕ04.01, Γυμν. Λακκόπετρας, ΓΕΛ Κ. Αχαΐας &ΓΕΛ Λουσικών
Σταυρόπουλος Κώστας, ΠΕ03, Γυμν. Δεμενίκων
Φουντάς Θεόδωρος, ΠΕ03, ΓΕΛ Λάππα
Στηρίξτε, ψηφίστε Εκπαιδευτική Παρέμβαση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου