Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Παρεμβάσεις ΔΕ: Όλοι και όλες το Σάβ. 23/11 στην Πανεκπαιδευτική Κινητοποίηση!


Το ζήτημα των αναπληρωτών και της ελαστικής εργασίας είναι κύριο για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση. Οι αναπληρωτές στην β΄/θμια είναι 17% και μέσα στα τελευταία 5 χρόνια ο αριθμός τους έχει αυξηθεί 100%, ενώ 1 στους 4 είναι αναπληρωτής συνολικά σε α/θμια και β/θμια. Η κυβέρνηση ΝΔ πανηγυρίζει για εξισορρόπηση του συστήματος, ενώ όλοι οι κυβερνώντες περιφέρουν δεκάδες χιλιάδες συναδέλφους σε όλη την Ελλάδα για πολλά χρόνια και τα κενά αδυνατούν ή αργούν να καλυφθούν. Το νεοφιλελεύθερο σχέδιο προβλέπει αύξηση και όχι μείωση της ελαστικής εργασίας. Η δραματική κατάσταση των σχολείων, απόρροια των μηδενικών μόνιμων διορισμών και της υποχρηματοδότησης για πάνω από 10 χρόνια, έχει τραγικές συνέπειες στις υλικοτεχνικές υποδομές και, αποτυπώνεται στις χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών. 11.450 στη β/θμια φέτος. Εκατοντάδες είναι οι παραιτήσεις συναδέλφων που αδυνατούν να ανταποκριθούν στα εξοντωτικά ενοίκια, στις πολλαπλές μετακινήσεις, ακόμα και στην ικανοποίηση βασικών βιοποριστικών αναγκών τους. Οι δυνάμεις του αστικού εκσυγχρονισμού και τα συνδικαλιστικά τους δεκανίκια έχουν ήδη αποφανθεί: διορισμοί μόνο στα πλαίσια της «βιωσιμότητας του συστήματος» και βέβαια με «προσοντολόγιο». Για το λόγο αυτό παραμένουμε στους μηδενικούς διορισμούς. Δεν είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης ή προτεραιοτήτων. Ο ΣΥΡΙΖΑ έταξε προεκλογικά διορισμούς που, όμως, τους παρέπεμπε στην επόμενη κυβέρνηση.
Το προσοντολόγιο και η αποδοχή του είναι το πρώτο βήμα για να περάσει η αξιολόγηση σε όλη την εκπαίδευση.  Η ελαστική εργασία είναι φανερό σε όλους πια, ότι αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή των αστικών επιτελείων και των κυβερνήσεων. Αυτό άλλωστε επιτάσσουν οι «βέλτιστες πρακτικές» των ΕΕ-ΟΟΣΑ-κεφαλαίου. Στόχος τους είναι η διαμόρφωση των εργαζομένων-λάστιχο, με μειωμένα έως ανύπαρκτα δικαιώματα. Ευέλικτοι, προσαρμόσιμοι και πλήρως υποταγμένοι στις απαιτήσεις της αγοράς, που χρειάζεται το μοντέλο ενός πειθήνιου εργαζόμενου προκειμένου να διατηρήσει την κερδοφορία της. Ενός εργαζόμενου, έτοιμου να δεχτεί πως πάντα κάτι θα του λείπει, πάντα κάπου θα υστερεί, πως είναι δική του ευθύνη που δεν προσπάθησε αρκετά ή που έχει αποτύχει να διαμορφώσει ένα αξιοπρεπές παρόν διαβίωσης. Καταλήγει να είναι ευχαριστημένος που εργάζεται με καθεστώς μαθητείας, ως ωφελούμενος, ως συμβασιούχος λίγων μηνών και κάθε φορά λαμβάνει στην κυριολεξία μισθό ισοδύναμο της οριακής επιβίωσής του κι έτσι συνεχίζει να είναι αναλώσιμος. Αυτή είναι η πραγματικότητα των εργασιακών σχέσεων και στην εκπαίδευση, συμβάσεις ΕΣΠΑ, μειωμένου ωραρίου, Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων, κρατικού προϋπολογισμού κλπ, που δημιουργούν διαφορετικά και κάποιες φορές αντιτιθέμενα συμφέροντα.
Σε αυτό ακριβώς στοχεύει η εκπαιδευτική πολιτική του νέου πιο ταξικού Λυκείου, των εξοντωτικών διαρκών εξετάσεων, της αποστήθισης, της κατακρεούργησης της κριτικής σκέψης των μαθητών και της υποβάθμισης των πτυχίων των Πανεπιστημίων, που εδώ και χρόνια διατυμπανίζεται σε όλους τους τόνους πως δεν επαρκούν στην αναζήτηση εργασίας. Επιπλέον, έρχεται η βάση του 10 για τα ΑΕΙ, που είναι βάση του μηδέν στα ισότιμα ιδιωτικά κολλέγια, οι τράπεζες θεμάτων, η εφαρμογή για πρώτη φορά του εθνικού απολυτηρίου, η δεδομένη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ.


Αυτός ο στόχος του ευέλικτου και αγοραίου σχολείου, αν προσθέσουμε και τις αλλαγές που έγιναν στα ΕΠΑΛ, επισφραγίζεται μέσω του ν.4589 του προσοντολογίου, της σκληρής τιμωρητικής αξιολόγησης, των απολύσεων και της ανθρωποφαγίας, που απαιτεί οι εργαζόμενοι να αναλάβουν αυτοί την ευθύνη της απόλυσης και της ανεργίας τους, καθώς δεν κατάφεραν να επιβιώσουν στην αρένα του ακραίου ανταγωνισμού, των διαρκών πιστοποιήσεων και της συγκέντρωσης δικαιολογητικών, προσόντων και βεβαιώσεων, που κάθε φορά θα αλλάζουν ανάλογα με τις ορέξεις των ειδωλολατρών της αγοράς!
 Το βάρος της ειδικής αγωγής έχει σηκωθεί όλα αυτά τα χρόνια από αναπληρωτές συναδέλφους. Το γεγονός αυτό από μόνο του δείχνει και τον τρόπο που οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΑΙΘ αντιλαμβάνονται το ζήτημα: «ευκαιριακότητα», πελατειακές σχέσεις κ.ά. Στις κατευθύνσεις αυτές είναι κι η πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΠΑΙΘ για… οργανικές θέσεις στα τμήματα ένταξης (ΤΕ) στη β/θμια: οδηγεί σε δραστική μείωση των οργανικών στα σχολεία κάτω από 300 μαθητές που είναι και τα περισσότερα, αλλά και στα πάνω από 300 με επίταση της ανθρωποφαγίας για μια θέση ανάμεσα στους μόνιμους και τους όποτε νεοδιοριζόμενους. Επίσης, οι μνημονιακοί διορισμοί ειδικής αγωγής θα περιοριστούν στην καλύτερη περίπτωση γύρω στους 1500 στη β/θμια από τους 4500 σ΄όλη την εκπαίδευση.  Καταλαβαίνει κανείς ότι είναι ελάχιστοι, όταν υπάρχουν  1800 θέσεις ΣΜΕΑΕ και 3500 σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας, που όμως, όλες θα πρέπει να έχουν ένα τμήμα ένταξης. Αν προστεθεί και η παράλληλη στήριξη βρισκόμαστε πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες. Αλλά η σύσταση των όποιων οργανικών ΤΕ (περίπου 1350) είναι επίσης πολύ πίσω από τους αναπληρωτές που δουλεύουν φέτος στην ειδική:  2300 στη ΣΜΕΑΕ-ΤΕ και 1300 στην παράλληλη στήριξη. Είναι πασιφανές ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη να συσταθούν χιλιάδες ακόμα οργανικές και να καλυφθούν από μόνιμο προσωπικό.
Οι δυναμικές κινητοποιήσεις των φοιτητών, οι  μαζικές συνελεύσεις και καταλήψεις μας δείχνουν τον δρόμο! Να δώσουμε από κοινού την μάχη ενάντια στην εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση της παιδείας, την κατάργηση του ασύλου, να υπερασπιστούμε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο, να δώσουμε αταλάντευτα τη μάχη για την υπεράσπιση της συλλογικής διεκδίκησης και των ελευθεριών!
Αγωνιζόμαστε  σε κοινό αγώνα όλων των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα για αυξήσεις στους μισθούς, μείωση του εργάσιμου χρόνου, υπεράσπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, για τη μόνιμη και σταθερή εργασία ΟΛΩΝ!
  • Στηρίζουμε στην κινητοποίηση στις 20/11 στις 12μμ στο Υπ. Εργασίας των συμβασιούχων που απασχολούνται μέσω του προγράμματος του ΟΑΕΔ και αφορά τις προσλήψεις 5.500 νέων ηλικίας 25-29 ετών σε φορείς του δημοσίου.
  • Καλούμε το Σάββατο 23/11 στα Προπύλαια σε συγκέντρωση και πορεία στη Βουλή για να βροντοφωνάξουμε: Τέρμα στην κοροϊδία των κυβερνήσεων και του καθεστωτικού συνδικαλισμού που μας καθησυχάζει. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών τώρα! Αποκλειστικά με το πτυχίο και την προϋπηρεσία! Αν δεν ματώσουμε με σκληρούς ταξικούς αγώνες, διορισμούς δεν πρόκειται να πετύχουμε. Καλούν ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, συλλογικότητες αναπληρωτών. Διεκδικούμε αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, δημόσιο σύστημα ασφάλισης, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών και αντισυνδικαλιστικών νόμων.
Να σπάσουμε το ρεαλισμό των μειωμένων απαιτήσεων και προσδοκιών! Να σπάσουμε την «κανονικότητά» τους διεκδικώντας μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, αυξήσεις στους μισθούς, μείωση του χρόνου εργασίας, πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, ίσα συνδικαλιστικά δικαιώματα για όλους!
Ενάντια σε κάθε μορφή ελαστικής εργασίας, σε κάθε κλάδο και ειδικότητα, να επιδιώξουμε τον κοινό βηματισμό και σχεδιασμό με όλους τους εργαζόμενους σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα! Στους συναδέλφους μας που βιώνουν την εργασιακή βαρβαρότητα του ιδιωτικού τομέα, της εργοδοτικής τρομοκρατίας και ασυδοσίας!
Καλούμε όλους/όλες τους συναδέλφους σε δυναμική συμμετοχή στις Γενικές Συνελεύσεις των σωματείων τους, να προχωρήσουν σε συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ. Απαιτούμε την κατάργηση του ν.4589 για το προσοντολόγιο, τον άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ αποκλειστικά με πτυχίο και προϋπηρεσία!
Συγκροτούμε πανεκπαιδευτικό μέτωπο εκπαιδευτικών – φοιτητών - μαθητών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης ΝΔ – ΕΕ – ΟΟΣΑ που διαλύει το δημόσιο δωρεάν σχολείο και το πανεπιστήμιο, που καταπατά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, που επιδιώκει να συντρίψει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις εργαζομένων στο δημόσιο τομέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου