Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Εμφύλιος στους εργάτες γης

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Γιάννουλης στη Λάρισα,  κ. Δημήτρης Λεωνιδάκης «το ημερομίσθιο (εργόσημο) που δίναμε για 8 ώρες εργασίας (με μισή ώρα διάλειμμα για κολατσιό) είναι 30 ευρώ. Στη στάση εργασίας που πραγματοποίησαν οι αλλοδαποί εργάτες της περιοχής, απαίτησαν τα ίδια χρήματα για 7,5 ώρες».
Και προσθέτει: «Δεν είναι τόσο το οικονομικό όσο ότι επέλεξαν μια περίοδο κατά την οποία οι δουλειές είναι στο φόρτε τους. Και επειδή σε λίγες μέρες ξεκινά η συγκομιδή των φρούτων, μια κρίσιμη περίοδος που δεν επιτρέπει ούτε μια εργατοώρα χαμένη». Ως εκ τούτου - σύμφωνα με όσα μας αναφέρει ο κ. Λεωνιδάκης - στο Δ.Σ. αποφασίσαμε να μην ενδώσουμε στις «πιέσεις» των αλλοδαπών εργατών, αλλά να μεριμνήσουμε για νέο προσωπικό.
«Στην αγγελία που δημοσιεύσαμε ανταποκρίθηκαν 400 άνθρωποι εκ των οποίων οι 350 ήταν Έλληνες. Μάλιστα ήδη περίπου 45 άνθρωποι έχουν ξεκινήσει την εργασία. Οι εργάτες αυτοί θα εργάζονται στα χωράφια μας μέχρι 10 – 15 Σεπτεμβρίου. Το πρόβλημα με τους αλλοδαπούς εργάτες γης που απασχολούσαμε μέχρι σήμερα στα χωράφια μας προέκυψε διότι ουσιαστικά ζήτησαν έμμεσα αύξηση ημερομισθίου», τονίζει ο Πρόεδρος του Α.Σ. στον ΑγροΤύπο.
Και συμπληρώνει: «Σίγουρα οι Έλληνες δεν ανταποκρίνονταν σε τέτοιου είδους εργασίες. Σήμερα όμως από ότι φαίνεται τα δεδομένα έχουν αλλάξει και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γυρνούν στα χωράφια. Αυτό που μας εντυπωσίασε εκτός από τις ηλικίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον ήταν το γεγονός ότι απευθύνθηκαν σε εμάς μετά την αγγελία άνθρωποι διαφόρων μορφωτικών επιπέδων. Ζήτησαν δουλειά ακόμα και απόφοιτοι πανεπιστημίων. Ακούσαμε πραγματικά διάφορες ιστορίες ανθρώπων. Βιοτέχνες, οικοδόμοι οι οποίοι λόγω της κρίσης έχουν μείνει άνεργοι. Τις προσλήψεις τις κάνει ο κάθε παραγωγός όχι ο συνεταιρισμός και πληρώνει μεροκάματο με εργόσημο»...πηγή:agrotypos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου