Ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία φέρνει στην επιφάνεια με δραματικό τρόπο την έλλειψη στην διαθεσιμότητα Ουκρανών και Ρώσων Ναυτεργατών που επανδρώνουν θέσεις εργασίας σε χιλιάδες εμπορικά πλοία διαφόρων χωρών και σημαιών.
Οι δύο αυτές χώρες σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία προκύπτει ότι διαθέτουν σε αξιωματικούς και πληρώματα:
Οι Ρώσοι αξιωματικοί Ε.Ν ανέρχονται στους 46.500 και ο αντίστοιχος αριθμός Ουκρανών είναι 41.200.
Σε ότι αφορά τα κατώτερα πληρώματα είναι αντίστοιχα 41.200 και 32.400.
Στους αριθμούς αυτούς δεν υπολογίζονται τα μικρά τοπικά και παράκτια πλοία.
Σε ότι αφορά την συνολική επάνδρωση του παγκόσμιου εμπορικού στόλου η προσφορά Ναυτεργατών ανέρχεται σε 650.00 αξιωματικούς και 920.000 πλήρωμα.
Οι Ρώσοι και Ουκρανοί Ναυτεργάτες που προσφέρονται για εργασία είναι περίπου το 13% της παγκόσμιας προσφοράς για τους αξιωματικούς και 8% στα πληρώματα.
Ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας έχει ήδη δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα αφού οι Ουκρανοί είναι δύσκολο έως αδύνατο να ξεμπαρκάρουν τώρα για την χώρα τους είτε να αναχωρήσουν από αυτήν για μπάρκο, ενώ για τους Ρώσους τα προβλήματα συνδέονται και αφορούν πλέον τις εκδόσεις βίζας, τις μετακινήσεις τους με αεροπορικές εταιρίες καθώς όπως είναι γνωστό ο εναέριος χώρος της Ρωσίας έχει κλείσει για πάρα πολλές χώρες.
Τέλος σε μεγάλο αριθμό πλοίων Ουκρανοί και Ρώσοι συνυπάρχουν και διαπιστώνεται ότι στους πρώτους εμφανίζεται μεγάλος αριθμός που επιθυμούν να φύγουν από τα πλοία και να βρεθούν στην χώρα τους και κοντά τις οικογένειές τους.
Συνολικά ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας, οι σχεδιασμοί και τα μέτρα που έχουν ληφθεί από τα δύο αντιμαχόμενα μπλοκ ΗΠΑ – Ε.Ε – ΝΑΤΟ και Ρωσίας μυρίζουν μπαρούτι και εκθέτουν σε κίνδυνο την ζωή χιλιάδων Ναυτεργατών στην εμπόλεμη ζώνη.
Από αυτή την σκοπιά αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η ΔΟΜ – ITFδεν κάνει το παραμικρό για την προστασία της ζωής και των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών!!
Από την άλλη οι διεθνείς οργανισμοί (ΟΗΕ – IMO) περιορίζονται σε ευχολόγια ενώ οι περιφερειακοί εφοπλιστικοί οργανισμοί και φορείς μάλλον με την αναμπουμπούλα του πολέμου χαίρονται και κερδοσκοπούν ασύστολα αφού τα ναύλα στην περιοχή (λόγω αυξημένου κινδύνου) έχουν εκτιναχθεί σε αστρονομικά επίπεδα!
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία σήμερα ο αριθμός των πλοίων στην Μαύρη Θάλασσα υπολογίζονται σε 150 και ο αντίστοιχος αριθμός Ναυτεργατών που εργάζονται σε αυτά ξεπερνάει τις 3000!
Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται και 15 πλοία ελληνικών συμφερόντων στα οποία είναι ναυτολογημένοι 110 Έλληνες Ναυτεργάτες
Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις της ΠΕΝΕΝ ότι οι Ναυτεργάτες δύο ολόκληρα χρόνια διανύουν έναν πραγματικό γολγοθά με τον πολύμηνο εγκλωβισμό στα πλοία (λόγω του covid-19) και τώρα έρχεται μια νέα κατραπακιά που δείχνει το αποκρουστικό πρόσωπο όλων εκείνων που έχουν την ευθύνη για το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο και την ναυτιλιακή δραστηριότητα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου