Το εφοπλιστικό κεφάλαιο, όπως όλα δείχνουν, όχι μόνο δεν παραιτείται από την επιχείρηση που έχει εδώ και πολλά χρόνια σχεδιάσει για την ανοιχτή υπονόμευση των ΣΣΕ των Ναυτεργατών, αλλά κλιμακώνει τις σχετικές του πρωτοβουλίες.
Εν μέσω προεκλογικής περιόδου επιβάλει στα κόμματα του αστικού τόξου μέσα από κακόγουστα "DEBATE" να δώσουν δημόσια την υποστήριξή τους στην πολιτική του σημερινού αντιδραστικού - αντεργατικού θεσμικού πλαισίου και παράλληλα να δηλώσουν ότι και μετεκλογικά θα πολιτευτούν πιστά στον δρόμο της ανταγωνιστικότητας όπως αυτό επιθυμεί και φυσικά στο πλαίσιο της στρατηγικής του για το στραπατσάρισμα των ΣΣΕ και των εργασιακών Ναυτεργατικών δικαιωμάτων.
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού οργανώθηκε μια νέα εκδήλωση που αποτελεί πρόκληση σε βάρος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων στις 28/3/2019 και πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά (την ατζέντα αυτών των εκδηλώσεων την καθορίζει και την εποπτεύει το μεγάλο εφοπλιστικό κεφάλαιο της ποντοπόρου Ναυτιλίας) στην οποία πήραν μέρος οι Θόδωρος Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ), Γιάννης Πλακιωτάκης (Ν.Δ), Φίλιππος Σαχινίδης (ΚΙΝΑΛ).
Από τα σχετικά δημοσιεύματα και ρεπορτάζ του τύπου προκύπτει ότι οι εκπρόσωποι και των τριών κομμάτων είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένοι στην στρατηγική των εφοπλιστών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της κερδοφορίας και της παραπέρα ενδυνάμωσης του ελληνικού εφοπλιστικού λόμπι στη διεθνή ναυτιλία.
Επίσης κοινή ήταν η συμπόρευση, η συμφωνία τους στο αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο που έχει κατοχυρωθεί εδώ και δεκαετίες και διασφαλίζει ένα πρωτόγνωρο καθεστώς επιχειρηματικών προνομίων για το εφοπλιστικό κεφάλαιο (φοροασυλία, μαύρη ανασφάλιστη εργασία, διωγμός των Ελλήνων Ναυτεργατών, εκμετάλλευση των αλλοδαπών τρίτων χωρών, σύμπλευση των ελληνικών κρατικών αρχών με την πολιτική τους στα διεθνή φόρα κ.λπ).
Στην ίδια κατεύθυνση ο καθένας χωριστά και όλοι μαζί υπογράμμισαν την στήριξή τους στην πρωτοβουλία Βενιάμη - Ε.Ε.Ε για την υπονόμευση των ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία και μετ' επιτάσεως ζήτησαν το Ναυτεργατικό κίνημα να εμπλακεί σε ένα διάλογο με σκοπό να συμφωνήσει στην κατάργηση των ΣΣΕ για τους Έλληνες Ναυτεργάτες.
Αυτή την πολιτική υπηρέτησαν τόσο τα παραπάνω όσο και τα υπόλοιπα κόμματα που είναι εναρμονισμένα με τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου αφήνοντας άθικτο το άρθρο 107 του Συντάγματος για την εφοπλιστική φοροασυλία στην πρόσφατη συνταγματική αναθεώρηση.
Αυτή την πολιτική υπηρέτησε πιστά η κυβέρνηση του "αριστερού" ΣΥΡΙΖΑ η οποία είτε με τον Δρίτσα, είτε με τον Κουρουμπλή, είτε τώρα με τον κ. Κουβέλη βομβαρδίζει και πιέζει συνεχώς για την ανάγκη να δρομολογηθεί ο διάλογος, η συναίνεση και η αποδοχή της εφοπλιστικής πρωτοβουλίας για το τσάκισμα των ΣΣΕ και της συντριβής των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.
Οι υποδείξεις και οι παραινέσεις και των τριών εκπροσώπων του αστικού κοινοβουλευτικού τόξου είναι στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση.
Δρίτσας: να συνεχιστεί ο διάλογος μεταξύ Ε.Ε.Ε και ΠΝΟ (στην κατεύθυνση κατάργησης της ισχύουσας ΣΣΕ), Πλακιωτάκης: να βρεθεί η χρυσή τομή με βάση τα διεθνή κρατούντα (εφαρμογή της ΣΣΕ της ITF), Σαχινίδης: να υπάρχει ένας συμφωνημένος μισθός και ανάλογα με τους δείκτες ναυλαγοράς και τα κέρδη των εφοπλιστών να αυξάνεται παράλληλα και ο μισθός!!!
Συμπληρώνουμε ότι ο Κουρουμπλής είχε την δική του πρόταση: να υπάρχει μία μικρή αύξηση των ισχυόντων μισθών της ITF (καταργούμενης της ελληνική ΣΣΕ) που θα εφαρμόζεται για τους Έλληνες Ναυτεργάτες!!!
Όπως βλέπουμε το φθαρμένο και απαξιωμένο αστικό πολιτικό προσωπικό, προκειμένου να υπηρετήσει τα εφοπλιστικά συμφέροντα, "γεννά" διαρκώς νέες πρωτότυπες και καινοτόμες ιδέες και ευρηματικές προτάσεις για να υλοποιηθούν οι εφοπλιστικοί σχεδιασμοί δίνοντας τα ρέστα τους δημόσια με τον πιο προκλητικό τρόπο...
Στην ατζέντα των εκπροσώπων των ίδιων κομμάτων ήταν και οι σχεδιασμοί της COSCO(MASTERPLAN) για το λιμάνι του Πειραιά.
Εδώ πρωταγωνιστικό ρόλο είχε ο θλιβερός και τραγικός Θ. Δρίτσας ο οποίος αφού έβαλε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του λίγες μέρες πριν παραδώσει το ΥΕΝ στον διάδοχό του και εκπρόσωπο του βαθέως ΠΑΣΟΚ Π. Κουρουμπλή, παραδίδοντας έτσι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στην COSCO, εμφανίστηκε να χύνει κροκοδείλια δάκρια και να κατηγορεί την "κακή" COSCO όχι για το MASTERPLAN και την τερατώδη επέκταση της κρουαζιέρας προς το παράκτιο μέτωπο της Πειραϊκής αλλά γιατί αυτή δεν παρουσίασε τον σχεδιασμό της στον Πρωθυπουργό...., διότι απέφυγε τον διάλογο με τους φορείς..... αποσιωπώντας ότι η επέκταση της κρουαζιέρας ήταν βασικό στοιχείο στην σύμβαση παραχώρησης. κατά τα λοιπά αναφερόμενος στο LOGISTICCENTERσημείωσε ότι θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά έναντι της Ελευσίνας ενώ η κατασκευή του MALLδεν αποτελεί λιμενικό έργο.....
Πιο αποκαλυπτικός ο Γ. Πλακιωτάκης ανέφερε ότι το MASTERPLANτων Κινέζων πρέπει να υλοποιηθεί προκειμένου το κράτος να εισπράξει τα 88 εκατομμύρια ευρώ που αντιστοιχούν στο επιπλέον 16% των μετοχών που θα δοθούν στην COSCO.
Τέλος αναφορικά με ζητήματα ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία (εφοπλισμός) και οι τρεις συνομιλητές με προεξάρχοντα τον Θ. Δρίτσα συμφώνησαν ότι η ελληνική ναυτιλία πρέπει να διατηρήσει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα που έχει... Είναι, συμπληρώνουμε εμείς, τα προνόμια και η επιχειρηματική ασυδοσία που έχει παράσχει το αστικό πολιτικό σύστημα με αποτέλεσμα το ελληνικό εφοπλιστικό λόμπι να προπορεύεται έναντι άλλων ανταγωνιστών.
Το ελληνικό αστικό πολιτικό σύστημα έδωσε και δίνει γη και ύδωρ στους εφοπλιστές και από την άλλη οι εκπρόσωποι των τριών κομμάτων δήλωσαν και συμφώνησαν ότι η Ναυτιλία πρέπει να παραμείνει έξω από κομματικούς ανταγωνισμούς επειδή είναι μια εξωστρεφής βιομηχανία αλλά προσδίδει ισχύ στην χώρα!!!
Συνοψίζοντας την σχετική συζήτηση των εκπροσώπων των τριών κομμάτων αποκαλύπτεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι τα κόμματα που υπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου έχουν διαγράψει και έχουν έξω από την ατζέντα τους τα εργατικά και λαϊκά προβλήματα, πορεύονται με άξονα και κατεύθυνση τα εφοπλιστικά συμφέροντα δείχνοντας απόλυτη υπακοή στα κελεύσματα να στηριχθεί η ανταγωνιστικότητά του η οποία περνά μέσα από την παροχή και εξασφάλιση νέων προνομίων στην επιχειρηματική του δράση αλλά και την απροκάλυπτη υπονόμευση των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών με κορυφαίο την ντε φάκτο κατάργηση των ΣΣΕ.
Αναφορικά με το ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά και τους βασικούς σχεδιασμούς της COSCO σε αυτό, καθίσταται σαφές ότι στα βασικά σημεία συμφωνούν μεταξύ τους και στα επιμέρους χρησιμοποιούνται διάφορα επικοινωνιακά φληναφήματα στα οποία κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ επενδύει για να "μαντρώσει" και να ενσωματώσει τοπικές και λαϊκές αντιδράσεις που αναπτύσσονται όλη αυτή την περίοδο και αφορούν το MASTERPLAN της COSCO.
Μπροστά στις διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις (Δήμους - Περιφέρειες - Ευρωεκλογές - Βουλευτικές εκλογές) οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα πρέπει να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, να αποδοκιμάσουν την πολιτική εξαπάτηση και τα φαιδρά επικοινωνιακά τεχνάσματα, να στρατευθούν στον δρόμο του οργανωμένου μαχητικού ανυποχώρητου αγώνα βάζοντας μπροστά τα δικά τους δικαιώματα και συμφέροντα κόντρα και σε ρήξη με τις πολιτικές του κεφαλαίου και των πολιτικών τους εκπροσώπων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου