Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Ηγέτης φιγουράρει ο ελληνόκτητος ποντοπόρος στόλος με αξία 106 δισ. δολάρια και κατώτερο μισθό για τους ναυτεργάτες 317,11e

http://asset.tovima.gr/vimawebstatic//6538C2136C41F1A6473E0B71081BEE14.jpg 
Στα επίπεδα των 106 δισ. δολαρίων, παραμένοντας στην πρώτη θέση παγκοσμίως, εκτιμάται σήμερα η αξία του ελληνόκτητου ποντοπόρου στόλου παρουσιάζοντας αύξηση 4,5% σε σχέση με το τέλος του 2014.
Ακολουθούν η Ιαπωνία (89 δισ. δολάρια), η Κίνα (71 δισ. δολάρια), η Γερμανία (50 δισ. δολάρια), η Σιγκαπούρη (38 δισ. δολάρια) και οι ΗΠΑ (34,5 δισ. δολάρια), που αύξησαν όμως εφέτος την αξία του στόλου τους κατά 48%. Νορβηγία, Κορέα, Βρετανία και Δανία συμπληρώνουν τη δεκάδα των χωρών με τους μεγαλύτερους στόλους στην ποντοπόρο ναυτιλία παγκοσμίως. Σύμφωνα με τη Vessels Value, που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας, οι 10 αυτοί στόλοι καταλαμβάνουν το 71,7% της αξίας του παγκόσμιου στόλου, με την Ελλάδα να διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 15,5%.
Παράλληλα οι έλληνες εφοπλιστές δαπάνησαν συνολικά περίπου 19,2 δισ. δολάρια το 2014 προκειμένου να ενισχύσουν τη δυναμικότητα του στόλου τους. Συγκεκριμένα τα 11,7 δισ. δολάρια κατευθύνθηκαν για παραγγελίες νέων πλοίων και τα 8,5 δισ. δολάρια επενδύθηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων. Οι έλληνες πλοιοκτήτες τον Μάρτιο του 2015 ήλεγχαν 4.057 πλοία, ενώ σε όρους χωρητικότητας ο ελληνόκτητος στόλος ηγείται της παγκόσμιας ναυτικής αγοράς με 184 εκατ. τόνους (dwt).
Η τεράστια κερδοφορία τους είναι αποτέλεσμα της άγριας εκμετάλλευσης που έχουν επιβάλλει σε βάρος των ναυτεργατών. Στον ναυτιλιακό κλάδο ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα 160.000 εργαζόμενοι. Εφαρμόζονται διεθνείς συμφωνίες, προβλέποντας κατώτερο μισθό για τους ναυτεργάτες 435 δολάρια το μήνα, για 48 ώρες εργασία τη βδομάδα! Δηλαδή, 317,11 ευρώ το μήνα! Εφαρμόζονται ατομικές και επιχειρησιακές συμβάσεις. Να σημειωθεί ότι παρά τη σταθερή αύξηση του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, η ανεργία στους ναυτεργάτες έχει εκτιναχθεί σε πρωτόγνωρα ποσοστά, αφού ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) δίνουν 5.000 ανέργους, των οποίων μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία είναι εντελώς ακάλυπτη ασφαλιστικά. Μόλις το 16% περίπου επιδοτείται με επίδομα ανεργίας το οποίο ανέρχεται στο ...ιλιγγιώδες ποσό των 294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 ευρώ για τους άγαμους. 
Οι εφοπλιστές έχουν πάνω από 50 φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια. Απολαμβάνουν σήμερα τουλάχιστον 56 φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια, κατοχυρωμένα με νόμους του 1953 και με το Σύνταγμα του 1975. Οι φορολογικές υποχρεώσεις τους εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους. Ετσι, οι εφοπλιστές π.χ. για πλοίο 40.000 τόνων, που με το χαμηλότερο ημερήσιο ναύλο των 8.100 δολαρίων έχει συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών 2.956.500 δολάρια από ναύλα, καταβάλουν ετήσιο φόρο 14.300 ευρώ! Λιγότερο δηλαδή από ό,τι ένας περιπτεράς. Τέλος να επισημανθεί για πολλοστή φορά ότι οι Ελληνες εφοπλιστές δεν κατασκευάζουν ούτε βάρκα στη χώρα μας.
Πηγές: 902, tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου