Κυριακή 2 Αυγούστου 2020

Η επίθεση κυβέρνησης – εφοπλιστών, τα προβλήματα των Ναυτεργατών και η κατάσταση στο ν.σ.κ


Η σταδιακή ομαλοποίηση που σημειώνεται στο υγειονομικό πρόβλημα στην χώρα μας, το άνοιγμα των επιχειρήσεων και η επαναλειτουργία του τουρισμού οδηγεί με την σειρά της σε ανοδική τροχιά και την κίνηση των ακτοπλοϊκών πλοίων που οι πληρότητες πλέον αγγίζουν το 100% του πρωτόκολλου επιβατών που έχει ορισθεί από τον ΕΟΔΥ.

Όλο αυτό το διάστημα οι εφοπλιστές είχαν την γενναία στήριξη από την κυβέρνηση με δύο διαδοχικά πακέτα συνολικού ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, η επιδότηση των άγονων φέτος θα ξεπεράσει τα 110 εκατομμύρια ευρώ ενώ η κυβέρνηση διαβεβαιώνει τους εφοπλιστές ότι θα τους απαλλάξει την καλοκαιρινή περίοδο από τις εργοδοτικές εισφορές προς το ΝΑΤ. Επίσης έχει υποβληθεί αίτημα προς τις υπηρεσίες της Ε.Ε ώστε ο κλάδος της Ακτοπλοΐας να ενισχυθεί και με δικά της κονδύλια.

Οι εφοπλιστές κατά την διάρκεια της καραντίνας ακινητοποίησαν και αποδρομολόγησαν την μεγάλη πλειοψηφία των πλοίων του, απέλυσαν μαζικά χιλιάδες Ναυτεργάτες, το ΥΕΝ τους εξασφάλισε δίμηνη παράταση των χειμερινών συνθέσεων και την ίδια περίοδο εγκαινίασαν μια νέα επίθεση στα Ναυτεργατικά δικαιώματα, ΣΣΕ με μειώσεις – περικοπές, εντατικοποίηση της δουλειάς έχοντας και την ανοχή του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του.

Η ένταση της εφοπλιστικής επίθεσης με την καταστρατήγηση των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων αξιοποιεί και την διαλυτική κατάσταση που επικρατεί στην ΠΝΟ η οποία εδώ και εννέα μήνες βρίσκεται σε βαθειά και παρατεταμένη κρίση. Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι το διάστημα αυτό δεν έχει συνεδριάσει κανένα όργανο της Ομοσπονδίας. Αιτία αυτής της κρίσης είναι η παρέμβαση του εφοπλιστικού κατεστημένου (οι εφοπλιστές της ποντοπόρου ναυτιλίας είχαν και έχουν καθοριστικό ρόλο στις δυνάμεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού στην ΠΝΟ) που έκρινε ότι ήρθε η ώρα να αποσυρθεί ο εκλεκτός τους 87χρονος Γ. Χαλάς τον οποίο στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια και ο ίδιος ως ανταπόδοση τους εξασφάλισε απλόχερα την στήριξή του στην πολιτική της ανταγωνιστικότητας που είναι το δόγμα πάνω στο οποίο οικοδομείται η ασκούμενη ναυτιλιακή πολιτική.

Κύριο γνώρισμα της πολιτικής της ΠΝΟ ήταν και παραμένει ο κοινωνικός εταιρισμός, η εργασιακή ειρήνη, η τριμερής ταξική συνεργασία τα οποία έχουν ως κατάληξη την υποταγή των συμφερόντων των Ναυτεργατών στις στρατηγικές και οικονομικές επιδιώξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Ταυτόχρονα ο . Γ. Χαλάς έχοντας ήδη διαμορφώσει σχέσεις ιδιοκτησίας στην ΠΝΟ – ΑΕ επιχείρησε να πάρει από την ITF και να οικειοποιηθεί ο ίδιος τις συμβάσεις που υπογράφει με εφοπλιστές ανασφάλιστων ελληνικών συμφερόντων πλοίων οι οποίες αποδίδουν πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία της ΠΝΟ ετησίως και τα οποία αποτελούν το 85% των εσόδων της.

Αυτό αποτέλεσε την αιτία να διασπαστεί το μπλοκ των δυνάμεων που συντάσσονταν όλα τα χρόνια με την γραμμή του Γ. Χαλά αφού οι υπόλοιποι διέκριναν στην κίνηση αυτή τον κίνδυνο να απολέσουν έσοδα από τις χρυσοφόρες αυτές συμβάσεις….

Κατά συνέπεια η πολύμηνη κρίση που ξέσπασε στην ΠΝΟ δεν συνδέεται κατ’ ελάχιστον με αλλαγή της τακτικής και στρατηγικής στα ναυτεργατικά προβλήματα στην θέση τους απέναντι στο εφοπλιστικό κεφάλαιο καθώς και στην ασκούμενη αστική κυβερνητική πολιτική στην ναυτιλία.

Από την άλλη το μπλοκ των δυνάμεων του κομματικού συνδικαλισμού (3 σωματεία του ΠΑΜΕ) επέλεξαν σε αυτή την κρίση να συμπορευτούν με τον Γ. Χαλά με τον οποίο επί σειρά ετών είχαν διαμορφώσει εξαιρετικές σχέσεις και παρά την αποσπασματική κατά διαστήματα κριτική τους ουδέποτε τον αμφισβήτησαν. Παράδειγμα που επιβεβαιώνει αυτή μας την θέση είναι ότι σε προγενέστερο συνέδριο της ΠΝΟ στην δημόσια πρόταση της ΠΕΝΕΝ να επιλέξουν οι ίδιοι όποιο πρόσωπο επιθυμούν από τον χώρο τους για να διεκδικήσει την θέση του Γ.Γ στην ΠΝΟ και η ΠΕΝΕΝ με την σειρά της θα τον στήριζε με μοναδικό όρο την αλλαγή πορείας στην ΠΝΟ, αυτοί επέλεξαν να πετάξουν την μπάλα στην εξέδρα δηλώνοντας ότι για αυτούς προηγείται η αλλαγή του καταστατικού…. Ή πιο πρόσφατα σε Γενικό Συμβούλιο στην ΠΝΟ όταν ο Γ. Χαλάς κινδύνεψε να καταψηφιστεί δήλωσαν αποχή τρεις αντιπρόσωποί τους (Ένωση Μαγείρων) με αποτέλεσμα να ισοψηφίσουν τα υπέρ με τα κατά. Τα γεγονότα βοούν αλλά η γραμμή παραμένει η ίδια. Η στόχευσή τους ήταν και παραμένει η «οπορτουνιστική» ΠΕΝΕΝ και με τον τρόπο αυτό το εφοπλιστικό κεφάλαιο και η κυβέρνηση τρίβουν τα χέρια τους και πανηγυρίζουν και τα ναυτεργατικά δικαιώματα χτυπιούνται και υπονομεύονται αλύπητα.

Μέσα σε αυτό το δύσκολο τοπίο με τον αναφερόμενο συσχετισμό στο ν.σ.κ οι δυνάμεις της ΠΕΝΕΝ προτάσσουν και παλεύουν για την συγκρότηση ενός αγωνιστικού μετώπου από τα κάτω μέσα και έξω από τα καράβια που θα παλέψει με συνέπεια για τα ναυτεργατικά προβλήματα και θα συγκρουστεί με την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική και με αυτή στην ναυτιλία.

Αντώνης Νταλακογεώργος
Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου