Κυριακή 28 Αυγούστου 2016

Παρεμβάσεις ΔΕ και ΠΕ: Τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα της κυβέρνησης δεν μπορούν να κρύψουν ότι “ο βασιλιάς είναι γυμνός”.


Συνάδελφοι,
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26 Αυγούστου παράσταση διαμαρτυρίας των δύο εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ΟΛΜΕ – ΔΟΕ με τη συμμετοχή και αρκετών εκπροσώπων πρωτοβάθμιων σωματείων και αιρετών των δύο κλάδων. Αίτημα των δύο Ομοσπονδιών ήταν η απόσυρση των εγκυκλίων  του υπουργείου Παιδείας για τη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, η οποία προσπαθεί με πραξικοπηματικό τρόπο, ενεργοποιώντας όλο το αντιδραστικό πλαίσιο της διοίκησης της Εκπαίδευσης, να φέρει τους εκπαιδευτικούς προ τετελεσμένων γεγονότων αφού ως 2/9 θα πρέπει να έχουν γίνει όλες οι τοποθετήσεις και 5/9 να έχουν σταλεί κενά και πλεονάσματα στις Περιφέρειες. Το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα του υπουργείου επιδιώκει τη δημιουργία τεχνητών κενών και πλεονασμάτων, την ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών, αφού ακόμη και στις συνεδριάσεις των Συλλόγων διδασκόντων 1/9 δε θα υπάρχουν τα πραγματικά δεδομένα σε ότι αφορά το πραγματικό μαθητικό δυναμικό και τα τμήματα των σχολείων,. Οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να κάνουν δηλώσεις σε κενά τα οποία θα δοθούν 29/8 με κλειστά τα σχολεία και χωρίς να έχουν υπόψη τους όλα τα κενά μετά  και τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων. Ανοίγει διάπλατα την πόρτα για αδιαφανείς διαδικασίες στις τοποθετήσεις. Διατηρεί την πρόβλεψη για τοποθετήσεις από τους Δ/ντες Εκπαίδευσης με το αυταρχικό, αντιεκπαιδευτικό καθηκοντολόγιο. Απέναντι σ’ αυτά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε - και απ’ ότι φαίνεται εξακολουθεί να έχει – ένα και μόνο άγχος. Να στήσει με επικοινωνιακά τεχνάσματα μια φιέστα ότι δήθεν τα σχολεία είναι ανοιχτά με τους εκπαιδευτικούς όλους στις θέσεις τους, ανεξάρτητα από την πραγματικότητα και από τα αν με αυτές τις διαδικασίες οι εκπαιδευτικοί θα περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο για καιρό και αν οι μαθητές μέχρι το Νοέμβριο θα αλλάζουν εκπαιδευτικούς.

Συνάδελφοι,
Στη συνάντηση των δύο Ομοσπονδιών με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και απέναντι στο κοινό αίτημα για να αποσυρθεί η εγκύκλιος η οποία δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, οι απαντήσεις του υπουργού Παιδείας ήταν “εκτός θέματος”. Οι απαντήσεις του υπουργού αρκέστηκαν σε επικοινωνιακά τσιτάτα όπως “το υπουργείο Παιδείας μελετά και δεν μαθαίνει στου Κασίδη το κεφάλι”(!!), “το Σεπτέμβρη κάθε τάξη θα έχει το δάσκαλό της”, “μέσα στα μνημόνια μπορεί να υπάρχει κανονικότητα στην εκπαίδευση”. Και όλα αυτά μέσα σε κλίμα λεκτικών προκλήσεων και επιθέσεων απέναντι στα μέλη των ΔΣ και τους εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων σωματείων, τόσο από τον ίδιο όσο τον υπουργό όσο και από τους αυλικούς του. Αξίζει να σταθούμε μόνο στη χυδαία και προκλητική στάση του δ/ντη του πολιτικού γραφείου του υπουργού, Τ. Κατσαρού ο οποίος “ξεσπάθωσε” εναντίων των δύο Ομοσπονδιών χαρακτηρίζοντάς τες ως “πολιτικά εκφυλισμένα Συνδικάτα” για να καλύψει την πλήρη άγνοιά του και την αδυναμία του να απαντήσει στα συγκεκριμένα ζητήματα που έθεσαν οι δύο Ομοσπονδίες. Η χυδαία αυτή επίθεση από τη μεριά του υπουργείου, οδήγησε στην καταγγελία και την αποχώρηση όλων των συμμετεχόντων, πλην των εκπροσώπων ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ από το ΔΣ της ΟΛΜΕ οι οποίοι ούτε είδαν, ούτε άκουσαν τίποτα.

Συνάδελφοι,
Ο Σεπτέμβρης σε μερικές μέρες μπαίνει. Τα σχολεία, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν για πολλοστή συνεχή χρονιά αντιμέτωποι με τα ίδια τραγικά αδιέξοδα. Μάταιες οι προσπάθειες του υπουργού Παιδείας, Ν. Φίλη, να πείσει την κοινωνία πως μπορεί να υπάρχει “κανονικότητα” στην εκπαίδευση μέσα στο καθεστώς των μνημονίων, της φτώχειας και των δραματικών περικοπών. Για 7η συνεχή χρονιά λοιπόν έχουμε μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών την ίδια στιγμή που  ελλείψεις και τα κενά διογκώνονται. Καταμεσής του θέρους σαν τον “διαρρήκτη” που χτυπά μέσα στο καλοκαίρι ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης αποφάσισε να επιβάλλει σειρά επιπρόσθετων μέτρων όμοιων με των προκατόχων του για τον περιορισμό και τη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων (κλείσιμο τμημάτων, ομάδων προσανατολισμού κλπ) ώστε να “εξαφανίσει” από το χάρτη τμήματα, σχολεία και να ελαχιστοποιήσει τα πραγματικά κενά. Ας μην ξεχνάμε πως μόλις στα τέλη της περασμένης σχολικής χρονιάς κατόρθωσε με ένα λογιστικό τερτίπι, καταργώντας τους υπεύθυνους εργαστηριών, να δημιουργήσει νέες “δεξαμενές” πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή τολμά να πανηγυρίζει για προσλήψεις 20.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίες είναι αισθητά μειωμένες ακόμα και από τα περσινά επίπεδα. Βέβαια ξέχασε πως μόλις πριν από ένα ακριβώς χρόνο πανηγύριζε για 20.000 διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών! Αντί για τη μόνιμη και σταθερή εργασία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιλέγει ευθέως την πολιτική της ελαστικής και επισφαλούς εργασίας παρά τις υποκριτικές διακηρύξεις της για το αντίθετο.

Φαίνεται πως το θράσος και η υποκρισία του υπουργού και σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας περισσεύει, όταν ο ίδιος επιχείρησε να ρίξει το φταίξιμο για τη μη λειτουργία εκατοντάδων σχολείων την περασμένη σχολική χρονιά, λόγω των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς, στο συνδικαλιστικό κίνημα! Του επιστρέφουμε όλη τη δήλωση! Υπενθυμίζουμε στον υπουργό πως, για τα δεκάδες κλειστά σχολεία μέχρι τον περασμένο Δεκέμβρη αλλά και για τα κενά που θα υπάρξουν έτσι κι αλλιώς και φέτος, η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά και μόνο τόσο στην σημερινή ηγεσία όσο και σε όλες τις προηγούμενες, οι οποίες έχουν φέρει στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς στη σημερινή τους κατάσταση, επιβάλλοντας την αντιλαϊκή πολιτική των μνημονίων στην εκπαίδευση. Το εκπαιδευτικό κίνημα κόντρα στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική αγωνίζεται καθημερινά να διατηρήσει τα σχολεία ανοιχτά.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους αλλά και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές – γονείς) να μην επιτρέψουν να μετατραπούν σε μαριονέτες στην επικοινωνιακή φιέστα που επιχειρεί να στήσει κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας. Να μην επιτρέψουμε να αλωθούν τα εργασιακά μας κεκτημένα δικαιώματα στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που επιβάλλει το υπουργείο Παιδείας. Είναι ανάγκη να υπερασπίσουμε από κοινού το δικαίωμα το κάθε παιδί να έχει πραγματικά το Δάσκαλό του και ο κάθε Δάσκαλος το Σχολείο του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου